Cliënten geven Thuiszorg Noorderboog gemiddeld een acht

Cliënten geven Thuiszorg Noorderboog gemiddeld een acht

donderdag 21 november 2019

Onze thuiszorgcliënten zijn tevreden. Bij het bepalen van de zorg houden wij rekening met hun wensen. Cliënten voelen zich op hun gemak bij onze medewerkers en wij leveren zorg die past bij de manier waarop zij willen leven. Deze conclusies kwamen uit het onderzoek dat wij door onderzoeksbureau Facit lieten uitvoeren naar de kwaliteit van haar wijkverpleging in de regio’s Meppel, Steenwijkerland en Westerveld/De Wolden.

In een korte vragenlijst werden de thuiszorgcliënten gevraagd naar de ervaringen met het zorgproces. De cliënten gaven ons gemiddeld een acht. Met name op de punten: aandacht, aandacht voor gezondheid en deskundigheid scoorden wij hoog.

Wietke Tjepkema, regiomanager van Noorderboog: ‘Wij zijn trots op dit resultaat en op onze medewerkers die zich dagelijks inzetten voor onze thuiszorgcliënten. De uitkomsten  bevestigen dat wij staan voor kwalitatieve zorg en tevreden cliënten. Als verbeterpunt noemde Facit dat cliënten liever wat minder wisselingen bij het personeel zien. Dit verbeterpunt nemen wij ter harte. We streven ernaar de zorg zo te plannen dat cliënten zo veel mogelijk dezelfde gezichten zien. Continu kijken we hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren, want tevreden cliënten dat is waar het bij ons om draait.’ 

Laatste nieuws