Irenehuis - veelgestelde vragen
-
In het bruisende Irenehuis vindt u een restaurant, winkeltje, kapsalon, bibliotheek en een recreatiezaal in het atrium. Ook mensen uit het naastgelegen complex De Reestlanden en bewoners van de aanleunwoningen kunnen hier terecht voor een kopje koffie, een boodschap of om deel te nemen aan activiteiten.
Restaurant
Irenehuis beschikt over een eigen restaurant waar u dagelijks een warme maaltijd kunt nuttigen op een door u gewenst tijdstip, waarbij uiteraard gasten ook welkom zijn. Het restaurant is dagelijks geopend van 10.00 tot 18.00 uur. Keuken geopend tot 17:30. De warme maaltijden kopen we in bij een gespecialiseerde leverancier. Deze worden koelvers aan ons geleverd en op locatie verder bereid door de kok.Kapsalon
De kapsalon is elke donderdag geopend vanaf 8:30. U kunt een afspraak maken via 06 – 28 05 75 11.Pedicure
Behandeling door een pedicure valt niet onder de vergoeding vanuit uw indicatie en is dus meestal voor eigen rekening. Uitzondering is wanneer er sprake is van een medische indicatie, zoals bijvoorbeeld bij reuma of diabetes. Voor een behandeling op basis van een medische indicatie werkt Noorderboog samen met een aantal vaste pedicures.Winkeltje
De winkel is dagelijks geopend:- Maandag tot en met vrijdag van 09:30 tot 12:00
- Zaterdag van 10.00 tot 11:30
- Zondag van 11:00 tot 11:30
Zaalhuur
Het Irenehuis biedt de mogelijkheid om een ruimte te reserveren voor bijvoorbeeld een verjaardag. Voor meer informatie kunt u terecht bij de receptie.Kerkdienst
In het Irenehuis wordt eens per twee weken een weeksluiting georganiseerd. Meer informatie kunt u vinden in het maandelijkse activiteitenprogramma dat u van ons ontvangt.Logeerkamer
In het Irenehuis is een logeerkamer aanwezig voor familie. Reserveringen gaan via de receptie.Bibliotheek
De bibliotheek bevindt zich op de 2e etage De bibliotheek is iedere donderdag geopend vanaf 14.30 uur.Tuin
Irene beschikt over een prachtige tuin. Hier kunt u heerlijk wandelen of genieten van de zon op een bankje of op het terras. -
Voor al onze woonzorgcentra en verpleeghuizen geldt: bezoek is altijd welkom! Wij vinden het belangrijk dat bezoek zich altijd welkom voelt in de woonomgeving van hun partner, ouder, familielid of bekende. Er zijn dan ook geen vaste bezoektijden. Wel zijn er momenten op de dag die minder geschikt zijn, bijvoorbeeld in de vroege ochtend.
-
Wanneer u bij ons woont, dan krijgt u een Eerst Verantwoordelijk Verzorgende (EVV) toegewezen. De EVV is voor de cliënt en/of mantelzorger het vaste aanspreekpunt in de begeleiding, zorg en behandeling voor de cliënt. Uw EVV gaat met u en uw naasten in gesprek over uw wensen met betrekking tot uw persoonlijke verzorging. Eigen regie vinden wij heel belangrijk en wij zullen u motiveren om zo lang mogelijk zelf te blijven doen wat u zelf kunt doen. De afspraken die u maakt met uw EVV worden vastgelegd in uw zorgplan.
-
Wij hechten we veel waarde aan het samenspel tussen cliënt, mantelzorgers, sociaal netwerk, vrijwilligers en professionals. We werken samen op basis van gelijkwaardigheid, vertrouwen en respect voor elkaars mogelijkheden en grenzen. Zo behouden en/of versterken we de eigen regie van onze cliënten.
We zijn blij met de betrokkenheid van familie en vrienden van de cliënten. Wanneer de cliënt bij ons komt wonen, wordt er tijdens een individueel gesprek afgestemd hoe familie en vrienden kunnen samenwerken. De Eerst Verantwoordelijk Verzorgende kan u informatie en advies geven over ondersteuningsmogelijkheden voor mantelzorgers.
Actief deelnemen
Familieleden kunnen actief deelnemen aan het dagelijks leven, bijvoorbeeld meehelpen bij koken of bij activiteiten. Niet iedereen is in staat op eenzelfde manier bij te dragen. Daarom zoeken we individueel naar de juiste afstemming.We vinden het belangrijk om samen te werken met u om zo de cirkel rondom onze bewoners in te vullen. We vinden het fijn als u actief meedenkt. Dit kan tijdens de individuele contacten en gesprekken, en tijdens onze stamtafelgesprekken of dialoogavonden, die we periodiek organiseren.
-
Vrijwilligers hebben een belangrijke rol in het verhogen van het welzijn van onze cliënten. Ze zijn een waardevolle aanvulling op onze zorgverlening en maken het verblijf voor onze bewoners prettiger en aangenamer. Binnen onze locaties zijn veel enthousiaste vrijwilligers die zich inzetten om het wonen voor onze bewoners zo aangenaam mogelijk te maken. Zij bieden onder andere ondersteuning bij gezamenlijke activiteiten of voeren individuele activiteiten met de bewoners en cliënten uit. Daarnaast zijn er vrijwilligers actief in facilitaire functies, zoals het bemannen van de bibliotheek of het winkeltje of het verzorgen van de tuin of de dieren.
Heeft u ook interesse in vrijwilligerswerk bij Noorderboog? Kijkt u dan op op onze pagina over vrijwilligerswerk voor meer informatie.
-
Naast Irenehuis staan twee aanleunflats: De Reestlandenflat is eigendom is van Noorderboog. De Bernhardflat is eigendom van Woonconcept. In beide woonflats kunt u gebruik maken van het zorgaanbod van Irenehuis. Dit kan op basis van een thuiszorgindicatie of op basis van een Volledig Pakket Thuis. Verder kunt u desgewenst tegen betaling gebruik maken van het totale activiteitenaanbod binnen Irenehuis.
-
Er is een centrale cliënt medezeggenschapsraad (CMR) voor de gehele organisatie en daarnaast is er op iedere locatie een cliëntenbelang.
De leden van het cliëntenbelang hebben regelmatig overleg met de leidinggevende, de contactpersonen en de bewoners. Dit overleg vindt plaats in een informele en praktische sfeer en gaat over onderwerpen die in de alledaagse praktijk van groot belang zijn voor de bewoners van de locatie.
Interesse?
Heeft u interesse in deelname aan het cliëntenbelang of wilt u meer informatie? Bij de leidinggevende van de locatie of bij één van de cliëntenbelangleden kunt u vragen om meer informatie, evenals bij de adviseur medezeggenschap, bereikbaar via telefoon 0522 - 498 498. Zij staan u allen graag te woord! -
Namen:
Bekijk hier de verslagen van de bijeenkomsten van cliëntenbelang Irenehuis.